Mányoki Attila tanácsai
2017. július 05.

Kedves sportbarátaim!

 

Ezúton is szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, akik figyelemmel kísérték havonta megjelenő tanácsaimat! Bízom benne, hogy tudtam segíteni tanácsaimmal a felkészülés ideje alatt. Mivel a résztvevők teljesítménye nagyon széles sávban mozog, ezért nehéz mindenki számára a megfelelőt tanácsolni. Azon vagyok, hogy a későbbiek folyamán is a lehető legtöbbet tudjak segíteni! Jelenleg a világ legnehezebb nyíltvízi sorozatát, az Ocean’s 7-t csinálom, és az ott alkalmazott tapasztalataimat, javaslataimat szeretném megosztani!

 

Sajnos az első időpont halasztásra került, de így legalább mindenkinek lett egy picit több ideje és lehetősége még egy picit készülni az átúszásra. Az idő közelsége miatt már kicsit rövidebb úszásokat lehet végezni, melyet napról-napra csökkenthetnek.

Amennyiben a mostani hétvége is törölve lenne, akkor a szervezők már jelezték, hogy az Úszó VB miatt a következő időpont a július 22-i hétvége lenne. Próbálok minden eshetőségre felkészülni nektek a tanácsaimmal. Ezért javasolnám, hogy amennyiben ez a hétvége is kiesne, akkor a jövő héten egy picit lehet nagyobb mennyiséget úszni az azt követő kieső hétvége miatt is. Sajnos nehéz az időjárást kiszámítani és számotokra is gondolom ez a legnehezebb, a bizonytalanság, hogy lesz úszás vagy nem. Sajnos a magam részéről is sokszor kell ezekkel a nehézségekkel megküzdeni. Sokszor érthetetlen számunkra, de a szervezők is mindenki számára szeretnék a legideálisabb feltételeket biztosítani!

Úszásaim alkalmával mindig az elkövetkező dolgokra szoktam figyelni, illetve cselekedni.

Az utolsó vacsoránál már csak könnyű, kímélő ételt szoktam fogyasztani, hogy a másnapi eseményen minél kevésbé legyek terhelt.

Az átúszás reggelén javasolom, hogy a várható indulás előtt kb. 2 órával fogyasszátok el a reggelit. A startot megelőző várakozás előtt-alatt kortyoljatok ásványi anyagokban gazdag italt. Akiknek picit hosszabb időt vesz igénybe az átúszás, azoknak javaslom, hogy menet közben is használják ki a hajókon biztosított frissítőket! A nem megfelelő folyadékbevitel is jelentősen tudja rontani teljesítményüket valamint az esetleges görcsöket is kitolhatják.

Úszások előtt mindig használok krémet, mert a bőr hajlamos önmagát is kidörzsölni és ez kellemetlen tud lenni mind az úszás alatt és után is. Jómagam a nyakamat (elsősorban az állam alatti részen) illetve a hónalj tud kiégni. Vaselint szoktam használni e célra, mert sokáig ellenáll a víznek. A nyaki részt azoknak javaslom, akik gyorsúszásban kívánják teljesíteni a távot. Az úszónadrág vagy dressz széleinél vagy pántok mellett is vékonyan bekrémezzük magunkat a napnak köszönhető égések elkerülése végett!

A test többi részén pedig használhatnak napvédőket.

Krémezés közben ügyeljenek rá, hogy a szemüvegük ne érintkezzen a krémmel.

Az uralkodó szélirány miatt enyhe hátszél szokott lenni és az is segít majd a déli part elérésében.

 

A szervezők és magam részéről is kívánom, hogy mindenki elérje a célját, valamint nagyon kellemes napot tudjatok eltölteni a Balatonon!

 

Sportbaráti üdvözlettel,

 

Mányoki Attila