A 36. Lidl Balaton-átúszás hajóigényét partnerünk, a Balatoni Hajózási Zrt. 11 hajója szolgálja ki. A hajók története sokszor korábbra nyúlik vissza, mint a Balaton-átúszásé. Íme néhány érdekesség.

Az úszók két part közötti szállítását egyrészt 600 fős katamaránok látják majd el. A Füred és a Badacsony nevet viselő hajók mindegyikén van nyitott és zárt utastér is, utóbbi klimatizált, tágas. Amennyiben a  Badacsony nevű hajónak az átúszás napján „más dolga akad”, a Szent Miklós nevű személyhajó helyettesíti. Utóbbi hajó török gyártmány, a Boszporuszon történő átkelésre készítették és használták korábban. A Dunán keresztül érkezett Magyarországra, és amíg a vízállás nem engedte a Balatonra jutni, Budapesten időzött, 2005-ben érkezett a Balatonra a Sión keresztül.

A katamaránok kapacitását a Lelle, a Szigliget, az Arács és az Akali nevű személyszállító hajók duzzasztják 1700 főre. Az Arács és az Akali az 1950-60-as években gyártott hajók utolsó darabjai. A Lelle 1978-ban a Szovjetunióban készült, eredetileg tengerparti közlekedésre fejlesztették.  A Szigliget nevű 300 személyes hajót a Bodeni-tóra gyártották. Egy hajó gyomrában, a Rajnán keresztül érkezett Magyarországra, Dunaújvárosból már közúton szállították a Balatonhoz.

Az esemény technikai lebonyolításában további hajók is részt vesznek. A Csongor a balatoni nosztalgiahajó. 1927-ben építették, érdekessége, hogy a II. világháború alatt elsüllyesztették,  de 1946-ban kiemelték, és helyrehozták. A Hunor a Balaton legnagyobb vízitaxija, civilben Fonyód és Badacsony között közlekedik.

A csomagok szállítását az Aqua Pannónia és az Izsó névre keresztelt hajók fogják végezni.

/A hajók számbavételében Friedrich György állomásfőnök volt segítségünkre. /